Channable Monitoring
Feedmanagement is de kern van succesvolle online marketing. Je wilt er dan ook altijd zeker van kunnen zijn dat er niets mis gaat in de input, proces of output. Met onze Channable Monitoring houden wij altijd een oogje in het zeil en krijg je een seintje als er opvallende veranderingen zijn.
Als vergoeding voor onze Channable Monitoring rekenen wij met een percentage van jouw Channable licentie. Zo blijven de kosten beperkt, maar ben je wel zeker van snelle notificaties in het geval er iets mis gaat. De fee wordt maandelijks berekend en schaalt dus automatisch mee met jouw licentie.
Maak je ook gebruik van Channable Pro Support? Dan is onze Channable Monitoring standaard inbegrepen. Je betaalt dan alleen als je monitoring wilt gebruiken van een hoger niveau dan het niveau Pro Support dat je afneemt.
Basic 🛠️
10% van je license fee*
Feeds worden 1x per dag gecheckt
Standaard notificaties
Geen dashboard
Intermediate 🤖
15% van je license fee**
Feeds worden 2x per dag gecheckt
Uitgebreide notificaties
Toegang tot een eigen dashboard
Advanced 🚀
20% van je license fee***
Feeds worden 4x per dag gecheckt
Maatwerk notificaties
Toegang tot een maatwerk dashboard
* Mogelijk vanaf een Channable licentie van 200eu pm, of voor een minimum van 20eu pm.
** Mogelijk vanaf een Channable licentie van 300eu pm, of voor een minimum van 45eu pm.
*** Mogelijk vanaf een Channable licentie van 1000eu pm, of voor een minimum van 200eu pm.
Aanmelden voor Channable Monitoring
Ook gebruik maken van onze Channable Monitoring, zodat je proactief kunt handelen als er iets mis gaat met je feeds? Meld je dan nu aan via onderstaand formulier! Na aanmelding sturen wij je een uitnodiging om AdArchitects agency toegang te geven tot je Channable account.
Daarna nemen we contact met je op om onze voorwaarden te bespreken en een samenwerkingsovereenkomst op te stellen. Zodra die ondertekend is richten we de monitoring in en gaan we aan de slag! Tot die tijd ben je nergens toe verplicht.
FAQ
Wat houdt jullie Channable Monitoring precies in?
Zodra we toegang hebben tot jouw Channable account kunnen we data van al je projecten, feeds en generators geautomatiseerd exporteren naar onze databases. Vervolgens gaan een aantal slimme algoritmes aan de slag met berekeningen en vergelijkingen, om zodoende de input te vormen voor de dashboards en voor het versturen van automatische alerts, in het geval er anomaliën in de data worden gedecteerd. Zo ben je altijd zsm op de hoogte van problemen, die je met de standaard Channable notificaties niet zomaar had ontdekt.
Wat monitoren jullie dan in Channable?
In principe kunnen we alles wat je in de interface ziet monitoren. Het voornaamste zijn feed aantallen, zodat we kunnen checken of er een opvallende discrepantie tussen aantal items in de import en export zit, of tussen de huidige en vorige situatie. Maar daarnaast meten we ook de belangrijkste attributen in je Shopping en Text Ads generators, zoals aantal campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden. Vanaf Intermediate Monitoring monitoren we alle typen assets (dus bijv. ook sitelinks, prijsextensies en assets) en vanaf Advanced monitoren we ook het aantal foutmeldingen in export feeds en API.
Wat kost Channable Monitoring?
Channable Monitoring is gratis als je gebruik maakt van onze Channable Pro Support en wij managing agency zijn van jullie account. Je krijgt dan de monitoring van hetzelfde niveau als je Channable Pro Support. Wil je echter gebruik maken van Advanced Channable Monitoring in combinatie met Intermediate Channable Pro Support, dan betaal je enkel het verschil tussen de twee niveaus monitoring.
Maak je geen gebruik van Channable Pro Support, dan zijn de kosten voor Channable Monitoring afhankelijk van het gekozen niveau in combinatie met jouw Channable licentiekosten, met een bepaald minimum per niveau. Basic Channable Monitoring heb je zodoende al vanaf 20eu per maand.
Wat gebeurt er met mijn data?
Voor onze monitoring maken we gebruik van Google Big Query, waarbij we alle monitoringdata per klant in eigen tabellen opslaan (in Europa) en data ook enkel voor voor AdArchitects en die klanten inzichtelijk is. Deze data blijft in principe één jaar behouden, tenzij anders afgesproken. Alle monitoringdata ouder dan één jaar van bestaande klanten wordt vervolgens automatisch verwijderd. Monitoringdata van vertrokken klanten wordt na een bedenkperiode van één maand na afscheid verwijderd. Indien gewenst kan deze data ook per direct worden verwijderd.
Voor de monitoring slaan we in principe nooit data afkomstig uit jouw feed zelf op. We gebruiken immers enkel de aantallen en foutmeldingen die in Channable te zien zijn. Uitzondering hierop zijn maatwerk notificaties voor Advanced Channable Monitoring klanten, maar dit is altijd in overleg.
Wat houdt jullie Channable Pro Support in?
Naast onze Channable Monitoring, kunnen we ook voorzien in Channable Pro Support. Dit houdt in dat we altijd klaarstaan als je ons nodig hebt. Of dit nu tijdens kantooruren, of erbuiten is (enkel vanaf Intermediate Pro Support). Zo laten we je niet alleen weten wanneer er problemen zijn, maar kunnen we je ook pro-actief helpen in het oplossen ervan.